fredag 17. desember 2010

Pasta med hvitløk og kylling - igjen et alternativ her i førjula.

Denne oppskriften fikk jeg av en god venninne for noen år siden, men først nå har jeg tatt meg sammen til å prøve den ut. Kombinasjonen av pasta, hvitløk og kylling er velkjent for de fleste av oss, og denne oppskriften lover kort tid på kjøkkenet i tillegg til en velsmakende og mettende middag. Jeg valgte å lage retten med fullkorn spagetti, da jeg liker det mye bedre enn vanlig spagetti. Det gjør jo også at middagen metter litt mer...

La oss prøve den ut.....

1 løk
1 ss. olje
2 dl. melk
125 gr. hvitløksost
Salt og pepper
Basilikum
Presset hvitløk
Stekt kylling i stimler.
Kokt pasta/spagetti.


Løk stekes i olje.
Melk og hvitløk-ost tilsettes og smeltes.
Krydder med salt, pepper, basilikum og presset hvitløk.
Kokes opp.
Ha oppi kyllingbitene og server med pasta og salat.

Blir ikke enklere ...

Dommen: Dette var veldig enkelt å lage og ble godt. Jeg ville nok ha tilsatt litt mer grønsaker for å få en mer sprø rett. Men jeg likte smaken av hvitløk og kylling sammen med den kremete konsistensen fra hvitløksosten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar