torsdag 23. desember 2010

Kylling med bacon, karri og fløte i ovnen - utrolig enkel og utrolig godt!



Denne oppskriften fikk jeg av en kollega tidligere i år. Den var en suksess fra første servering! Da vi besøkte familien i Danmark i sommer, serverte vi retten. Jeg trodde ikke barna ville like den, siden den er litt sterk og har utpreget karri-chili smak. Barna ble heller litt fornærmet: "hvorfor har vi ikke fått den hjemme??" Innrømmer her at vi har spist den senere på kvelden eller når barna ikke har vært hjemme til middag. Men den går ikke lengre :-)

Det er en utrolig enkel oppskrift: steik kylling, ha det i et fat, ha over de andre ingredienser og bland det sammen. Topp retten med bacon. Så er det 20 min. i ovnen mens risen kokes. 

Denne porsjonen rekker til 2 voksne og 2 barn, 
og så er der gjerne litt til kveldsmat eller dagen etter, 
men bare litt!

4 kyllingbryst
1 boks fløte
1 liten boks maiskorn
3 ts. karri
en halv flask Heinz chilisaus
1 pk. bacon i skiver

Del kylling i mindre biter og steik dem i en panne. 
Ha kyllingen over i et fat som tåler ovnen.
Ha mais, karri, chilisaus og fløte over, og bland godt.
Del eventuell bacon i mindre biter og legg det som et lokk over retten.
I ovnen i 20 min. ved 200 gr.
Vi serverer ris og salat til.

Velbekommen og takk til Kjerstin (min kollega)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar